Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z Ustawy Prawo Oświatowe oraz Ustawy o systemie oświaty, a w szczególności:
- zapewnia opiekę, wychowanie i nauczanie dzieci niepełnosprawnych intelektualnie posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa;
- zapewnia dzieciom pełny rozwój umysłowy, moralno-społeczny, emocjonalny oraz fizyczny zgodnie z ich możliwościami i potrzebami psychofizycznymi ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności w warunkach godności osobistej z wykorzystaniem własnej inicjatywy dziecka;
- realizuje bezpłatne nauczanie i wychowanie w oparciu o program wychowania przedszkolnego;
- umożliwia organizowanie zajęć dodatkowych, z uwzględnieniem w szczególności potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci;
- kształtuje umiejętność współżycia i współdziałania w zespole niejednorodnym, uczy poczucia odpowiedzialności za drugiego człowieka;
- umożliwia dzieciom wychowanie w poczuciu przynależności narodowej, etnicznej, językowej i religijnej;
- wspomaga indywidualny rozwój dziecka oraz współdziała z rodziną w przygotowaniu go do nauki w szkole;
- udziela dzieciom i ich rodzicom pomocy psychologiczno – pedagogicznej poprzez:
- konsekwentnie przestrzega praw dziecka oraz upowszechnia wiedzę o tych prawach;
- zapewnia wychowankom bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki; w sytuacjach kryzysowych wszystkie działania pracowników przedszkola, bez względu na zakres ich obowiązków służbowych, w pierwszej kolejności są nastawione na zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom;
- przygotowuje dzieci do dalszej edukacji i jak największej samodzielności w życiu codziennym.
- wprowadza i stosuje zasady ochrony i promocji zdrowia.
Przedszkole organizuje opiekę nad dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie od 3 roku życia posiadającymi Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach do przedszkola może uczęszczać dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
ORZECZENIE O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO wydawane jest przez odpowiednie poradnie pedagogiczno-psychologiczne.
„Każde dziecko jest dla nas szansą
zobaczenia świata inaczej”
Jesteśmy pierwszym w Polsce, istniejącym od 1966 roku, przedszkolem publicznym o profilu kształcenia specjalnego.
Nasze drzwi są otwarte na potrzeby i problemy każdego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, także tego
nie poruszającego się samodzielnie.
Mieścimy się w funkcjonalnym, kolorowym
i bardzo dobrze wyposażonym budynku w centrum Warszawy.
Chcemy wspólnie z rodzicami, w atmosferze ciepła i akceptacji, zapewnić dzieciom wszechstronny rozwój.
Pragniemy jak najlepiej przygotować dzieci do dalszej edukacji
i uczestnictwa w życiu społecznym.
Wykorzystujemy w pracy profesjonalne i nowoczesne
metody terapii oraz własną pomysłowość i twórczość.
Kierujemy się poszanowaniem godności każdego człowieka, wrażliwością na jego potrzeby
oraz poczuciem odpowiedzialności za siebie i innych.
Wyróżnia nas duże zaangażowanie w wykonywaną pracę,
dobra organizacja, radosna atmosfera i elastyczność w działaniu.
Nasi absolwenci i ich rodzice z żalem rozstają się
z naszym przedszkolem.
Przedszkole pracuje codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 07.00-17.00 przez cały rok z wyłączeniem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady rodziców oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
Praca z dziećmi prowadzona jest w oparciu o:
- Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego (...),
- zestaw programów wychowania przedszkolnego wybieranych przez nauczycieli poszczególnych grup,
- wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania (WOPF)
- Indywidualne Programy Edukacyjno - Terapeutyczne (IPET)
Ramowy plan dnia >> Pobierz
Szczegółową organizację pracy przedszkola w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez radę pedagogiczną i zatwierdzony przez organ prowadzący.
Wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 7 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach wychowaniem przedszkolnym może także zostać objęte dziecko, które ukończyło 2,5 roku.
W przedszkolu funkcjonuje 10 oddziałów:
- 4 oddziały dla dzieci z autyzmem,
- 6 oddziałów dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową lub ze sprzężonymi niepełnosprawnościami
Ramowy program dnia został opracowany w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 14.02.2017 r. ( z późn. zm.) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego (…)
Organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta jest na rytmie dnia, czyli powtarzających się systematycznie fazach, które pozwalają dziecku na stopniowe zrozumienie pojęcia czasu i organizacji oraz dają poczucie bezpieczeństwa i spokoju, zapewniając mu zdrowy rozwój.
Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godziny | Zajęcia |
---|---|
0700 0830 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Przywitanie się z dziećmi. Zabawy naturalne sprzyjające nabywaniu doświadczeń w rozwoju fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym dzieci. Prowadzenie przez dzieci własnych eksperymentów. Zajęcia rewalidacyjne wynikające z IPET. Przygotowanie do śniadania. |
0830 0900 | Śniadanie |
0900 0930 | Ustalanie planu dnia. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych dzieci. Rozwijanie zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawności ruchowej i bezpieczeństwa. |
0930 1015 | Zajęcia grupowe kierowane biorące pod uwagę możliwości dzieci, ich oczekiwania poznawcze, potrzebę wyrażania swoich stanów emocjonalnych, komunikację oraz chęć zabawy. Przygotowanie do II śniadania. |
1015 1030 | II śniadanie |
1030 1230 | Zabawy na świeżym powietrzu zaspakajające potrzebę ruchu, służące doskonaleniu motoryki, eksploracji otaczającej przyrody. W razie nieodpowiedniej pogody zajęcia odbywają się w salach przedszkolnych lub innych salach dydaktycznych. Przygotowanie do obiadu. |
1230 1300 | Obiad – II danie |
1300 1430 | Odpoczynek. Indywidualne zajęcia rewalidacyjne wynikające z IPET Przygotowanie do obiadu. |
1430 1500 | Obiad – zupa |
1500 1700 | Zabawy naturalne dające dzieciom możliwość aktywizacji i rozwijające ich zainteresowania. Prowadzenie przez dzieci własnych eksperymentów. Zajęcia ogólnorozwojowe wynikające z IPET. Rozchodzenie się dzieci do domów. |
Metryka
changes-registry
Expand